tisdag 12 februari 2008

Mest komplettering & målning

Idag har det inte blivit så stora framsteg, p.g.a. att en hel del tid gick åt för gubbarna att fara runt och lämna & handla grejer. Det saknades en del förbrukningsmaterial för målningen, så det blev en sväng till Biltema för att köpa bl.a. täckplast & maskeringstejp & till Beijer för att byta en hörnprofil.

Sen blev det lite ståtid, eftersom de spacklat & målat. Det där med torktider är är ju ett jäkla gissel ;)

Det har i alla fall blivit lite gjort. Nya hörnprofilen är ditsatt & inspacklad.


Båda taken är spacklade, slipade & strukna en gång. Alla väggar är dessutom spacklade.


När jag kom hem på kvällen målade jag klädkammaren & det blev gult(!). Jag hittade en färgburk med väggfärg i förrådet, som jag trodde att vi hade målat överväningen med (vitt), men sen kom jag ganska snart på att det var ju färgen som vi har målat med i förrådet & den är med gräddgul. Som tur är ska detta lager fungera som grundfärg. Sen ska ju allt strykas med vitt. Hoppas bara att det täcker...




Vi gjorde dessutom lite kompletteringsspackling där det behövdes. Det börjar ta sig rejält nu! Vi har också tagit beslut om att inte göra något åt golvet förrän jag får tag i vettiga verktyg. Måste ha tag på en Fein-såg för att kunna få ett en snygg snittyta & dessutom komma ända intill väggen med snittet. Vi har nöjt oss med att markera ut var skarven ska gå & tagit hänsyn till att, OM vi måste sätta dit en täcklist, så ska den gå i liv med första hörnknycken i rummet.

Inga kommentarer: