måndag 18 februari 2008

Möbelskruvning & listspikning

Under söndagen blev det inte så många synliga framsteg. Förmiddagen var helt "byggfri". Satu försökte att komma ikapp lite med mattestudierna, som har försummats något under de senaste dagarna p.g.a. slitet med att färdigställa rummen. Medan Maja låg & sov i vagnen tog jag med mig de andra barnen & Elsa ut. Alva skulle gå hem till Maja & leka (dagiskompis), så vi andra gick ner till småbåthamnen & kastade sten på isen& fikade lite på saft & kex. Sen tog vi en promenad med Elsa (Emil & Oskar cyklade).

På eftermiddagen stack Satu iväg med barnen (minus Maja) till Gympan. Då passade jag på att skruva ihop de fyra väggskåpen vi hade köpt på IKEA. När barnen sen gått & lagt sig kom vi fram till att vi bara skulle ha två väggskåp. Det kändes för mycket med fyra, när vi väl började mäta & kolla mer noggrant på väggen (suck & pust). Tur i alla fall att jag inte hade hunnit sätta dit dörrarna (alltid en liten ljusglimt.

Det var bara att skruva isär två av skåpen igen. Som tur var hade jag sparat emballagen & noterat hur allt var packat, så det ska nog gå bra att lämna tillbaka. Troligtvis drar de av något för att vi skruvat ihop & monteras isär igen, för det syns ju att det är begagnat, men det får vi ta i så fall. Nu har vi ännu en tripp till IKEA att se fram emot (jippieee!)

Ägnade den sena kvällen till att såga till & spika upp taklisterna. Tyvärr krånglade spikpistolen jag lånat av en kompis, så det blev till att spika för hand istället. Vi hann också trycka dit lite byggfog i listskarvarna & måla över spikhålen. Slutresultatet blev riktigt bra. Kom i säng efter tolv.

Inga kommentarer: